سامسونگ اعتماد طرفدارانش را کم کم از دست می دهد
سامسونگ اعتماد طرفدارانش را کم کم از دست می دهد
آخرین نظرسنجی پس از فراخوانی گلکسی نوت ۷ نشان دهنده این است که سامسونگ اعتماد طرفدارانش را کم کم از دست می دهد .
پس از فراخوانی گوشی های گلکسی نوت ۷ تنها ۱۰ درصد از افراد حاضر شدند که گوشی گلکسی نوت ۷ معیوب خود را با گوشی سالم عوض کنند و ۹۰ درصد افراد ترجیح دادند که گوشی خود را بایک برند دیگر عوض کنند .اینجاست که نشان می دهد اعتماد مشتریان سامسونگ رفته رفته در حال از بین رفتن است .
یکی از بزرگترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک Branding Brand نظرسنجی بین ۱۰۰۰ نفر از مشتریان سامسونگ راه اندازی کرده است تا مشخص کند که طرفداران سامسونگ پس از فراخوانی چه مقدار به این برند وفادار هستند ؟
این نظر سنجی شامل دو سوال است :اول اینکه «آیا مشتریان به سامسونگ وفادار می مانند ؟ » و دوم اینکه « آیا برند خود را تغییر می دهند ؟ »
در این میان ۳۴ درصد از مشتریان فعلی سامسونگ بیان کرده اند که از هیچ برند دیگری تلفن همراه خریداری نخواهند کرد و ۸۱ درصد از این افراد تا به حال از هیچ گوشی ای به غیر از سامسونگ و سیستم عاملی به غیر از اندروید استفاده نکرده اند .
۷۷ درصد از کاربرانی که به سامسونگ وفادار خواهند ماند جزء آن دسته از افرادی هستند که به شرکت سامسونگ اعتماد کرده اند زیرا نمی خواهند به دنبال سر در آوردن از یک گوشی جدید بروند .
اما دلایل دیگری وجود دارد که باعث شده مشتریان سامسونگ به آن وفادار باشند که در زیر به آن اشاره می کنیم :
۵۲ درصد به دلیل استایل این برند
۴۴ درصد به دلیل امکانات موجود برای شخصی سازی گوشی
۳۹ درصد به دلیل عمر باتری
۳۹ درصد به دلیل قیمت مناسب
۲۸ درصد به دلیل عدم علاقه به سایر برند ها
از سمت دیگر ۵۳ درصد از دارندگان گوشی های سامسونگ که به دنبال تغییر برند هستند هنوز از سیستم عامل های اندرویدی استفاده می کنند و ۳۴ درصد به سیستم عامل های ios و گوشی های آیفون روی آوردند و جالب است بدانید که ۲۱ درصد از مشتریان فعلی گوشی های سامسونگ از آیفون استفاده می کرده اند .
مدیرعامل Branding Brand کریس مِیسون در این رابطه بیان کرده است که : وفاداری مشتریان سامسونگ به این برند به دلیل عمر باتری می باشد زیرا قدرت باتری عامل مهمی در بازاریابی تکنولوژی است و به نظر می آید که در آینده نیز نقش خود را حفظ خواهد کرد .
منبع : PHONEARENA