پرداخت خسارت از طرف مخابرات به کاربران اینترنت
موضوعی که ذهن بسیاری از کاربران و ارائه کنندگان سرویس اینترنت را به خود مشغول کرده است پرداخت خسارت وارد شده در زمان قطعی اینترنت می باشد که
توافق نامه سطح خدمات (SLA) سرویس اینترنت توسط شرکت مخابرات تهران برای مشترکان اجرا شد.
مهندس علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: طبق توافق نامه سطح خدمات (SLA) سرویس های اینترنتی، تاکنون به ۲ هزار مشترک به خاطر قطعی اینترنت خسارت پرداخت شده است.
صیدی در ادامه توضیح داد:قراردادهایی برای ارائه خدمات رایانه نوشته می شود که براساس آن مشترک خدماتی را به شکل های طلایی، نقره ای ویا برنزی دریافت می کند. پس از آن شرکت ارائه دهنده در زمان اختلال و قطعی اینترنت براساس هر یک از سطوح خدمات مبلغی به عنوان خسارت به کاربران خود پرداخت می کند.
طبق گفته مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران،بر اساس این توافق نامه زمانی که میزان اختلال یا قطعی اینترنت بیش از ۴ درصد باشد، به مشترکان خسارت پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که یک کاربر در زمان قطعی باید به کجا مراجعه کند گفت:
کاربر باید به رگولاتوری مراجعه کرده و از طریق بخش مربوطه در سایت رگولاتوری این موضوع رامطرح کند تا بعد از بررسی رگولاتوری دلیل قطعی مشخص شود که عامل قطعی در حوزه دسترسی یا زیرساخت و یا در حوزه دیگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زیرساخت قطعی باشد و عامل قطعی شرکت زیرساخت باشد ما خسارت را پرداخت میکنیم.