گروه تحقیقاتی NPD و سازمان ESA گزارشی از میزان درآمد صنعت بازیسازی در کشور آمریکا منتشر کردهاند که نشان از رشد ۵ درصدی آن در مقایسه با سال گذشته دارد.
گروه NPD هر ماه گزارشاتی از فروش هر صنعت منتشر می کند، اما نقدی که بر گزارشات این گروه در رابطه با صنعت بازی سازی وارد است این است که تنها فروش نسخههای فیزیکی بازیها لحاظ می شود، در حالی که امروزه نسخههای دیجیتالی سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است.
امروز بیانیه ای مشترک از سوی گروه NPD و انجمن سرگرمیهای نرم افزاری آمریکا (ESA)، میزان فروش فیزیکی و دیجیتالی بازیها در آمریکا طی سال گذشته را نشان میدهد. طبق این گزارشات صنعت بازیسازی امریکا در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۳/۵ میلیارد دلار درامد کسب کرده است که ۵ درصد نسبت به س ال ۲۰۱۴ افزایش داشته است.
فروش مربوط به بازیها (نسخههای فیزیکی،محتویات قابل دانلود،موبایل و اشتراک سرویسها) در حدود ۱۶.۵ میلیارد دلار بوده است که ۷ درصد افزایش یافته است و تنها ۷ میلیارد دلار سهم فروش سخت افزار بوده است.
مدیر گروه NPD در این بیانیه اعلام کرد که پیشرفت روز افزون صنعت بازی ، ضرورت پیگیری هرچه بیشتراطلاعات مربوط به این صنعت را افزایش میدهد. او همچنین به فروش بالای این صنعت در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و اعلام گزارشات دقیق برای بخشهای مختلف صنعت بازیسازی را وظیفه مهم این گروه در سال ۲۰۱۶ دانست.
با این حال مدتی قبل انجمن سرگرمیهای نرم افزاری نسبت به ارقام موجود در گزارشات NPD واکنش نشان داده و بیان کرده بود که این گزارشات به روشهای قدیمی آماده شده و قابل اتکا نیست.همچنین انجمن سرگرمیهای نرم افزاری گزارش داده است که صنعت بازیهای ویدویی بیش از ۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به صنعت امریکا اضافه کرده است و تعداد کارکنان این بخشها افزایش چشمگیری داشته است.