گوگل روز گذشته از آیکونهای جدیدی که برای اجزای مختلف گوگل پلی (فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی اندروید) طراحی کرده است خبر داد و اعلام کرد که هفته آینده بهطور رسمی آنها را عرضه میکند.
همانطور که احتمالاً بهطور گستردهای این انتظار وجود دارد، گوگل یکی از پرکارترین شرکتها در زمینه عرضه بهروزرسانیها برای اپلیکیشنها و خدمات مختلفی است که تابهحال ارائه کرده است. این بهروزرسانیها اگر روزانه نیست اما حداقل بهصورت هفتگی عرضه میشود. حال به نظر میرسد که در تازهترین این بهروزرسانیها گوگل قصد دارد تا تغییراتی را در فروشگاه اپلیکیشنهای خودش ایجاد کند. البته این تغییرات به معنی اضافه شدن ویژگیهای جدید نبوده و فقط جنبه بصری خواهد داشت.
گوگل روز گذشته از سری جدید آیکونهای گوگل پلی (Google Play) رونمایی کرد که البته همگی با زبان طراحی اصلی آن بسیار نزدیک هستند. بهطور واضحتر تیم طراحی گوگل آیکونهای مربوط به گوگل پلی، پلی استور و بخشهای فیلم و تلویزیون، موزیک، بازی، کتاب و روزنامه را نونوار کرده است.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، آیکونهای جدید گوگل پلی همواره طراحی خیلی متفاوتی را یدک نمیکشند و بیشتر میتواند آن را بازطراحی نامید. اگر بخواهیم ریزبینانه تر به آنها نگاه کنیم، باید بگوییم که رنگها نسبت به گذشته نقش بیشتری را ایفا میکنند و گوگل المان اصلی مشترک آنها را مثلثی قرار داده است که آیکون اصلی گوگل پلی حاوی آن است. شاید بتوان بیشترین تفاوت را نسبت به گذشته مربوط به آیکونهای بخش موسیقی و فیلم دانست.
با این تغییرات گوگل نشان داده است که به طراحی متریال کاملاً متعهد است و میخواهد بالاترین استاندارد را در تمامی محصولات و خدمات خودش رعایت کند.
طراحی متریال Material Design یک زبان بصری جدید است که طراحی کلاسیک را با علم و تکنولوژی روز ادغام کرده است. کمپانی گوگل این زبان بصری را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد و از آن زمان تمامی اپلیکیشنهای مدرن به سمت استفاده از این مدل طراحی رفتهاند.
با وجود معرفی آیکونهای جدید گوگل پلی، این کمپانی اعلام کرده است که کاربران تمامی دستگاهها میتوانند از هفته آینده و بر اساس یک بهروزرسانی شاهد تغییرات به وجود آمده باشند.